مقایسه بین سنگ کورین و کوارتز

در این مقاله سعی بر آن داریم محاسن و معایب سنگ کورین و کوارتز را به صورت موردی با یکدیگر مقایسه کنیم و در نهایت به جمع بندی در این مورد برسیم و بتوانیم خرید هوشمندانه ای داشته باشیم.

  • نصب

در هنگام ساخت و نصب کورین و یا کوارتز به این نکته باید توجه داشته باشیم که ساخت و نصب کورین به مراتب آسان تر و کم هزینه تر نسبت به کوارتز می باشد در سنگ کوارتز کارگاه ها یا نیرو های ساخت و نصبی که ماشین آلات مخصوص این کار را دارند ، ساخت کمی آسان تر می باشد.

در کوارتز برش و ترمیم به سختی انجام می شود در صورتی که در کورین بعد از اجرای و ساخت کل کار به صورت یکپارچه دیده می شود. این بدین منظور نیست که در کوارتز کار یکپارچه نیست ولی ساخت به صورت یکپارچه که کیفیت لازم را داشته باشد از عهده هر سازنده ای بر نمی آید.

  • حمل و نقل

در هر دو مورد (سنگ کورین و کوارتز ) حمل یک اسلب به صورت تک نفره امکان پذیر نمی باشد ، در کارگاه های ساخت کوارتز ، اسلب ها با جرثقیل یا وکیوم جا به جا می شوند و برای حمل آنها توسط ماشین درب کارگاه ها حتما ماشین ها باید وسیله ای به نام (خرک ) برای حمل اسلب های کوارتز داشته باشند. بعد از ساخت ، زمانی که قطعه تولید شده برای نصب ارسال خواهد شد برای بالا بردن از طبقات ( هنگامی که کار در آپارتمان ها نصب می گردد ) ، حمل کورین اسان تر می باشد به گونه ای که کورین قبل از حمل می تواند به قطعات کوچکتری تبدیل شود و در حین نصب این قطعات به هم وصل شوند و یکپارچگی آن یک دست باشد. اما در مورد کوارتز این امکان کمتر می باشد به گونه ای که اگر قطعه در حین نصب اتصال پیدا کند به کیفیت کارگاه تولیدی یکپارچه نمی شود.

  • خم پذیری
  • اگر کار اجرایی شما دارای خم م یباشد اول از همه مطمئن باشدی کورین کار شما دستگاه خم پذیری (ترموفورمینگ) را دارد ، یکی از تفاوت های عمده بین کوارتز و سنگ کورین خم پذیری می باشد.

 

سنگ کورین

  • تحمل وزن

در این مورد تفاوت عمده و فاحشی بین سنگ کورن و کوارتز موجود نیست این مورد بسته به زیر سازی و سازنده و نصاب کابینت می باشد.

  • تعمیر و ترمیم

در این زمینه کورین با توجه به ماهیت متریال این امکان را دارا می باشد که در محل ترمیم شود و به علت وزن سبک آن می توان آن را به راحتی به کارگاه ساخت برد و تعمیرات لازم را انجام داد ولی در مورد کوارتز این مورد کمی سخت و دشوار می باشد ، ولی این مورد را باید در نظر داشته باشیم که سنگ کوارتز در مقومت بیشتری در خط و خش را دارا می باشد.

  • ساب پذیری

سنگ کورین به علت ماهیت جنس ساب پذیری راحت تری نسبت به کوارتز دارد و با یک ماشین پوست و سمباده های مختلف می توان به راحتی ان را ساب زد در مورد کوارتز این مورد صدق می کند اما با توجه به ماهیت آن ماشین آلات مخصوص خود را دارد ، به این نکته توجه داشته باشیم که ساب پذیری سخت تر کوارتز جزو معایب برای این متریال نیست.

 

کوارتز

  • تنوع رنگ

در این مورد هر دو متریال (سنگ کورین و کوارتز ) با توجه به اینکه مصنوعی هستند از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند.

  • برشکاری و حکاکی

اگر کار شما نیازمند برشکاری و حکاکی توسط دستگاه cnc را لازم داشته باشد سنگ کورین بنا به ساختار مولکولی موجود آن ، میتوانند به راحتی این عمل بر روی آن انجام شود ولی برای کوارتز که این مورد هم جزو معایب نمی باشد ماشین آلات مخصوص خود را لازم دارد.

سنگ کورین

 

  • آنتی باکتریال

یکی از معایب کوارتز ، کاملا بهداشتی نبودن آن است ولی سنگ کورین آنتی باکتریال می باشد. به طوری که در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها و دیگر اماکنی به این سبک از سنگ کورین استفاده می شود.

در انتها انتخاب با شماست هر دوی این متریال ها معایب و محاسن خاص خود را دارا می باشند . سعی بر این شد در این مقاله به نکات خاصی اشاره کنیم که بتواند به شما در این انتخاب کمک کند.

 

لطفا از محصولات کورین نوین آبنوس دیدن فرمایید  کوارتز هانستون             کورین ال جی                  کورین هانکس

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up