کابینت ممبران چیست ؟

کابینت ممبران می تواند یکی از بهترین گزینه برای انتخاب طراحی آشپزخانه منزل شما باشد ، در این مقاله سعی بر آن داریم اطلاعات شما را در مورد مزایا و معایب آن به طور کامل شرح دهیم تا هنگام انتخاب اطلاعات کاملی داشته باشید.

از آنجایی که کابینت خانه به ندرت تعویض می گردد بهتر است در ابتدا و قبل از انتخاب و نهایی کردن آن راجب سبک طراحی و نوع کابینت اطلاعات کافی داشته باشید ، انتخاب کابینت برای منزل گزینه های مختلفی را شامل می شود که شامل نوع دکوراسیون منزل شما ، رنگ و سبک وسایل منزل و در نهایت سلیقه شخصی شما خواهد بود. اگر در این مورد با مشکل مواجه هستید کافی است با ما تماس بگیرید تا بهترین ها را برای شما فراهم آوریم.

کابینت ممبران را با اسم های مختلفی در بازار می شناسند و معرفی می کنند از جمله کابینت کلاسیک ، کابینت وکیوم ، کابینت انزو و …. در واقع کابینت ممبران کابینت های مدرنی هستند که باالهان از کابینت های چوبی کلاسیک و با کمک تکنولوژی جدید دستگاه CNC و دیگر دستگاه ها وارد بازار شده اند.

ممبران دستگاه به همان روکش های PVC گفته می شود که بر روی قطعات ام دی اف که با ظرافت و طرح های خاص حکاکی شده اند کشیده می شود.

 

کابینت ممبران که با نام‌های دیگری چون پرس‌ وکیوم، کابینت کلاسیک، کابینت انزوا و کابینت ۳D می‌خوانند، کابینت‌هایی مدرن هستند که با الهام از کابینت‌های کلاسیک و با تکنولوژی جدید دستگاه CNC وارد بازار شده‌اند.

ممبران به همان روکش روی کابینت گفته می‌شود که به روی کابینت‌های MDF معمولی چسبیده می‌شود. این کابینت‌ها ظرافت خاص، طرح‌ها و حکاکی‌های متنوعی دارند.

در کابینت‌های کلاسیک، طراحی‌ها و حکاکی‌های روی چوب با دست انجام می‌شد و به همین دلیل این مدل کابینت بسیار گران‌قیمت بود. در کابینت‌های ممبران این حکاکی‌ها با دستگاه انجام می‌شوند و قیمت به مراتب کم‌تری از کابینت‌های کلاسیک دارند. پس از حکاکی روکشی از جنس PVC و ضد آب روی کابینت کشیده می‌شود و به همین دلیل این کابینت‌ها به کابینت وکیوم نیز مشهور هستند.

اکنون که تا حدودی با کابینت ممبران آشنا شده اید شاید علاقمند باشید در مورد کابینت های گلاس نیز بیشتر بدانید . ما مطلبی بسیار مفید در این مورد آماده کرده ایم و در سایت قرار داده ایم و مثل همیشه بسیار خوشحال میشویم که بتوانیم به شما در انتخاب کابینت مناسب کمک کنیم .

کابینت ممبران
کابینت ممبران

کابینت ممبران چگونه ساخته می شود ؟

با ورود دستگاه سی ان سی به باز صنعت و ایجاد تحول در همه زمینه های بازار مانند فلز و شیشه و چوب سری جدید کابینت وارد بازار شد که ابتدا با طراحی های خاص مانند (ویو) بر روی ام دی اف سعی در اجرای بهتر دکوراسیون شد سپس پا به عرضه کابینت گذاشت به طوری که نقشه دلخواه ( با رعایت استانداردهای لازم توسط برانه اتوکد کشیده شده سپس با نرم افزاری مانند آرت کم طرح ایجاد شده را به دستگاه انتقال می دهیم تا طرح مورد نظر را بروی ام دی اف حکاکی کرده و قطعه تمیز شده و سمباده خرده را داخل دستگاه گذاشته و با ایجاد خلا و حرارت روکش روی قطعه چسابنده شود.

نوع ساخت و کیفیت کابینت ممبران به نوع دستگاه ، چسب ، طرح و شرکت سازنده بستگی دارد ، کابینت ممبرانی که در کارگاه های با تکنولوژی متوسط ساخته می شود به سرعت فرسوده گشته و باعث دردسر برای شما می شوند. لطفا قبل از انتخاب کابینت ممبران با کارشناسان ما مشورت نمایید

کابینت ممبران
کابینت ممبران
کابینت ممبران
کابینت ممبران
کابینت ممبران
کابینت ممبران
کابینت ممبران
کابینت ممبران

 

 

انواع کابینت ممبران

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در دیزاین آشپزخانه‌ی خود رعایت کنید هم‌گونی و هارمونی، بین تمام اجزای آشپزخانه است. برخلاف تصور عموم که کابینت ممبران تنها با سبک و دکوراسیون داخلی کلاسیک هم‌خوانی دارد، این مدل کابینت به دلیل تنوع در طرح و رنگ، هم در آشپزخانه‌های کلاسیک و هم در دیزاین‌های مدرن دیده می‌شود. کابینت ممبران انواع متفاوتی دارد و دست شما را در انتخاب، بسیار باز می‌گذارد. در ادامه به چند نمونه از کابینت‌های ممبران اشاره می‌کنیم:

کابینت کلاسیک: این مدل کابینت ممبران حکاکی بیش‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد. اگر از آشپزخانه‌های کلاسیک خوشتان می‌آید این مدل کابینت می‌تواند برای شما مناسب باشد. انواع نقش‌ها و تزیینات کلاسیکِ درخور سلیقه‌ی شما امکان اجرا شدن به عنوان طرح روی درها و دیوارهای کابینت وجود دارد. در مدل کلاسیک از رنگ‌های گرم مانند استخوانی، قهوه‌ای، کاراملی و حتی رنگ‌های خاص و متنوع‌تری مانند سدری و طوسی استفاده می‌شود و حتی امکان ایجاد بافت‌های طبیعی چوب‌های نفیس هم‌چون بلوط، گردو و فندق را برای شما فراهم می‌کند.

کابینت ممبران سفید: رنگ سفید کابینت باعث بزرگ‌تر شدن فضا می‌شود و در آشپزخانه‌های کوچک بسیار کاربرد دارد. هم‌چنین رنگ سفید، حکاکی‌های روی کابینت ممبران شما را بهتر نشان می‌دهد و ظرافت این کابینت با رنگ سفید بیش‌تر به چشم می‌آید.

کابینت‌های ممبران ساده: اگر کارایی کابینت برای شما در اولویت قرار دارد یا فضای ساده، آرام و مدرن را بیش‌تر می‌پسندید و با فرم‌های خالص بیش‌تر ارتباط برقرار می‌کنید، کابینت ممبران ساده را انتخاب کنید. این مدل کابینت با روکش یکپارچه، زیبایی و جلوه‌ی مدرنی به آشپزخانه‌ی شما می‌بخشد و روکش پی‌وی‌سی آن بهتر از مدل‌های دیگر نصب شده است و آب و رطوبت در آن نفوذ نمی‌کند و نسبت به روکش‌های ملامینه، وینیل و ام‌دی‌اف های موجود در بازار از کیفیت و ماندگاری بیش‌تری برخوردار است. در دیزاین آشپزخانه با کابینت ممبران ساده، تزیینات را به حد‌اقل برسانید و جزییات را جایگزین تزیینات کلی آشپزخانه کنید. آشپزخانه‌ی خلوت‌تر و مدرن‌تر با این دیزاین هم‌خوانی بیش‌تری دارد و زیبایی را در عین سادگی به خانه‌ی شما می‌بخشد.

کابینت ممبران براق: در این مدل کابینت ممبران، روکش کابینت ضخیم‌تر از مدل‌های دیگر و رویه‌ی آن براق و تا حدی شبیه به کابینت‌های گلاس است. این مدل کابینت در آشپزخانه‌های مدرن و دکوراسیون‌های خلوت کاربرد دارد و از کابینت‌های گلاس کم‌تر لکه می‌شود.

کابینت ممبران طرح چوب : رنگ های طرح چوب همانطور که از اسم آن مشخص هست نزذیکی بیشتری به کابینت های چوبی دارند که اگر با رعایت اصول طراحی ساخته شوند بسیار زیبا و شکیل خواهند بود.

کابینت ممبران پتینه : این کابینت ها مانند چوب پتینه می شوند که در بازار فعلی فقط شرکت پاراکس توان تولید این کابینت را دارد و در سه رنگ طلایی ، نقره ای و برنز این کار را انجام داده تا شباهت بیشتری به کابینت های چوب داشته باشد که مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

کابینت ممبران
کابینت ممبران

مزایای کابینت ممبران

به دلیل روکش پی‌وی‌سی(PVC)‌ای که روی این مدل کابینت کشیده می‌شود، این کابینت در برابر نم و رطوبت مقاوم است و دچار فرسودگی و تغییر رنگ نمی‌شود. این مزیت باعث طول عمر بالای کابینت می‌شود.

تمیز کردن آشپزخانه با کابینت‌های ممبران کار ساده‌ای است. لکه‌های روی کابینت خود را کم‌تر نشان می‌دهند و به راحتی پاک می‌شوند.

در کابینت ممبران امکان ایجاد تزییناتی مانند تاج، ستون، و بافت های مختلف وجود دارد که کابینت آشپزخانه شما را خاص و منحصر به فرد می کند.

این کابینت نسبت به کابینت‌های کلاسیک قیمت بسیار کم‌ تری دارد و ماندگاری آن به خاطر روکش پی وی سی از کابینت‌های دیگر بیشتر است.

در این کابینت می‌توان ویترین و در‌های شیشه‌ای را به طراحی آن اضافه کرد.

 

معایب کابینت ممبران

کابینت ممبران به اجسام تیز حساس است و در برخورد با این اجسام خش می‌افتد و دچار فرو‌‌رفتگی می‌شود. هنگام کار کردن با اجسام تیز در آشپزخانه باید مراقب کابینت‌ها بود که این مشکل آزادی عمل شما در آشپزخانه را کم می‌کند.

هنگام ساخت کابینت ممبران یک لایه پی وی سی بر روی ام دی اف بدنه وکیوم می‌شود. اگر طرح روی کابینت زیاد ظریف و نازک باشد لایه پی وی سی به درستی روی کابینت قرار نمی‌گیرد و رطوبت و نم زودتر به بدنه‌ی کابینت نفوذ‌ می‌کند. بهتر است که در کابینت ممبران طرح‌های نسبتن درشت‌تر را انتخاب کنید و از انتخاب طرح‌های بیش از حد ظریف بپرهیزید.

یکی از معایب عمده کابینت ممبران، وابسته بودن بیش از حد آن به کابینت‌سازان است؛ مرغوبیت رویه‌ی ممبران این مدل کابینت، بستگی زیادی به کیفیت دستگاه و کارگاهی دارد که در آن ساخته می‌شود. اگر مرحله وکیوم با کیفیت پایین و یا چسب نامرغوب انجام شود عمر کابینت را پایین می‌آورد و رطوبت زودتر به آن نفوذ می‌کند. چسب نامرغوب به مرور زمان شل می‌شود و باعث ول شدن یا باد کردن روکش کابینت می شود. اگر جنس پی وی سی کابینت بی کیفیت باشد پس از مدتی دربرابر نور آفتاب تغییر رنگ می‌دهد.

امید است توانسته باشیم در این مقاله خلاصه ای تولید و نحوه انتخاب کابینت ممبران را برای شما توضیح داده باشیم ، برای ما افتخار است که بتوانیم در انتخاب کابینت ممبران مشاور خوبی برای شما باشیم. جهت مشاوره با کارسناسان ما در شرکت نوین آبنوس در تماس باشید.

1 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • مطالب بسیار مفید بود .
    بهترین گزینه برای آشپزخانه هر خانه شیک و خانم سخت پسندی کابینت ممبران است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up