اگر گزینه های خود را به این متریال محدود کردید ، قبل از تصمیم نهایی شما باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. در اینجا به نکتههای از ویژگی های این دو متریال ( سنگ گرانیت و سنگ کورین ) اشاره خواهیم کرد.

سنگ کورین و گرانیت چه هستند ؟

کورین نام تجاری Dupont است ( در مقاله های آینده به معرفی شرکت Dupont و ساختار سنگ کورین بیشتر خواهیم پرداخت )، سنگ کورین ساخته شده از 33 درصد رزین اتصال دهنده و 66 درصد مواد معدنی است. از مطرح ترین برندها در ایران می تواند به سنگ کورین ال جی و لوته (سامسونگ) می توان نام برد.

گرانیت سنگ واقعی است ، گرانیت مستقیم از معدن خارج می شود و به اسلب تبدیل می شود. هیچ ماده دیگری به آن اضافه نمی شود و هیچ چیز حذف نمی شود . گرچه اصلاح گرانیت اغلب برا یمراجعه به سایر مطالح سنگی مانند سنگ کوارتز یا مهندسی استفاده می شود ، این همانند سنگ گرانیت اسلب نیست ، که به سادگس سنگ جامد بدون مواد اضافی است. گرانیت اسلب به طور معمول با نام های تجاری خاص ارتباط ندارد.

قیمت

در این بخش هزینه ها در خارج از ایران قیمت تقریبی بین 40 تا 65 دلار دارند برای هر متر مربع دارند اما در داخل ایران شاید در بعضی موارد قیمت ها در متر مربع و در متریال خام برابر باشند ولی در قسمت اجرا قیمت ها متفاوت می باشد و تا حدودی قیمت اجرا گرانیت به مراتب بیشتر است.

ظاهر

زیبایی در نگاه بیننده است ، اکثر مردم به این مسئله عقیده دارند که سنگ طبیعی با تغییر رنگ عمیق و درخشش بسیار زیبا تر است ، اما این بدان معنا نیست که همه تنها به این مسئله اکتفا کنند ، رنگ غلیظ و ترکیبی گرانیت می تواند در بسیاری از طرح ها تزئینی باشد ، در سنگ کورین شاید این ترکیب رنگی به عمق سنگ طبیعی نباشد و کورین مانند یک تکه پلاستیک باشد اما این درخشش ، درخشش پلاستیکی نیست بلگه یک رنگ نرم است که به رغم انطباق عمق دارد.

 

سنگ طبیعی
سنگ طبیعی

 

سرمایه گذاری

در گرانیت معمولا ادعا می شود که هنگام فروش خانه یک بازده بالای سرمایه گذاری دارد ، اما این مسئله را در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ غلیظ در سنگ طبعی نمی تواند همان زیبایی ذهنی که در شما دارد در خریداران هم ایجاد کند ، اما انتخاب یک رنگ هوشمندانه در سنگ کورین می تواند هارمونی زیبایی به دکوراسیون منزل دهد.

 

سنگ کورین

 

تعمیر ، نگه داری و دوام

گرانیت باید هر 1 یا 2 سال به منظور کاهش خطر رنگ آمیزی و تداخل مهر و موم شده باشد. سنگ کورین نیاز به آب بندی ندارد و بسیار بهداشتی می باشد ، سنگ طبیعی یا گرانیت نسبت به مواد اسیدی مانند آب لیمو و سرکه حساس است در صورتی که در سنگ کورین مورد مشابه شیمیایی گزارش نشده است.

 

سنگ کورین - سنگ طبیعی

سنگ کورین – سنگ طبیعی

 

سهولت نصب

در هر دو مورد سنگ طبیعی و سنگ کورین باید نصب آن به صورت حرفه ای صورت پذیرد ، در ساخت کورین نیاز به ماشین آلات سخت و پیچیده نمی باشد ولی در ساخت سنگ طبیعی ماشین آلات سخت و منحصر به خود را لازم می باشد. از نظر وزن سنگ کورین به مراتب سبک تر و قابل حمل تر نسبت به سنگ طبیعی می باشد ، و مهم ترین نکته در این بین یکپارچگی سنگ کورین می باشد و سنگ طبیعی مانند کوارتز خط  اتصال دو قطعه نماین است که با وجود نصاب حرفه ای می تواند کمتر به چشم بیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up